Tuesday 2 February 2016

Aim?

Fuhh. Hospital lama ni rasa macam tak pernah jejak je selama hampir 22 tahun hidup. Harini tak memasal jejak kaki, kah! Adikku kena pergi kaunseling. Stress terlebih. The fault is not on her. Kalau aku pun stress tapi walahh! I’m an expertise in counselling my own self. Hiks. Sokay. Nak kata tak pernah terfikir nak campak diri kelaut tu, tak jugak. Ada je pernah terfikir. Tapi, bukan tugas diri nak ambil nyawa sendiri. Kan? Nak memandai cabut nyawa sendiri tu dah kenapa? Dosa berkepuk kepuk dah tu, nak tambah dosa suicide? Sangatlah. Bijak? Hahaha.


Allah sayang kamu. Dia rindu rintihanmu. Itu je key point semua ni. Kau tahanlah sikit ujian dunia. Pernah lah terbaca, I don’t know whether it is true or not. Dia kata hidup di dunia ni hanyalah 90 saat akhirat. Bapak ah 90 saat je?! Entah. Tak tahu betul ke tak. Tapi kalau tak bertahan 90 saat ni, macam sia sia je hidup. 90 saat je pun. Lek ah. Sabar. Sabar. Dan sabar. Ada hikmahnya semua ni. Letaklah cita cita tu SYURGA. Tahu, bukan senang nak ke sana. Tapi at least kalau aim dah nak ke sana, apa apa pun kau akan kekal tetap usaha ke arah itu. Tetapkan kompas hidup untuk ke sana. Dan kalau kau sedar kompas kau dah tersalah arah, kau kena usaha balik pada arah kompas yang asal. Tak kira susah tonggang terbalik macam mana sekalipun. Sebab apa? Sebab kau dah aim cita cita kau untuk ke SYURGA. Bila kau dah jelas matlamat hidup, barulah kau tahu jejak langkah kaki tu seterusnya patut ke mana. Bila kau tahu kau nak ke sana, kau akan dengan sendirinya tahu sesuatu tu adakah ia meng’contribute’ kepada perjalanan kau ke sana atau ia cuma akan melambatkan perjalanan kau. Bila jelas, roadblock apa pun depan mata, inshaAllah kau boleh tempuh. Percayalah. Hidup kena ada cita cita. Hidup tanpa cita cita adalah hidup sia sia. Ingat tu.


Hahaha. Apa ke? Mood tazkirah fulamakkkk. Kau dah kenapa na? This is kind of a method of comforting myself lah jugak. Writing, menulis, menaip, mengarang, membebel. Perempuan memang macam ni eh? Ke aku je? Tak kan?  Sama je semua aku rasa. Hmm. Hmm. Kadang rasa nak ambil course counselling je, sebab seronok dengar cerita orang. Best sebenarnya bila dapat tenangkan orang lain. Kind of self-satisfaction macam tu. Should I take that course in future? Hmm?

Eh? Number account. Ni lah yang sengal harini, aim ikut dyorg sebab nak transfer wang kepuk kepuk dari bank sini ke bank situ. Hahaha. Sebab bank lagi satu tu aku takde online banking, haihhh. Kenapa perlu sampai ke bandar nak transfer duit? Transfer duit je pun na. Ha yelah! Yelah transfer duit je pun. ATM kat kampung tercinta tu aku tak tahu lah vandalisme terjadi atau orang kampung ni ganas sangat bank out duit sampai rosak machine tu. Hahaha. Dah lah satu je lahai ATM yang ada, tak memasal kena pergi jauh. Semata mata nak transfer duit kepuk kepuk lalalala. Senang sikit bila dah transfer dekat bank lagi satu, sebab nak bank in dekat memana pihak senang. Online je. Habis cerita. Senang! Sebab aku join dropship JJ ni lah aku kelam kelibut tentang transfer transfer bagai nih. Hahaha. Pantang ada duit lebih semua jadi modal niaga. Hmm hmm. Well, zaman ni kita tak boleh nak bergantung pada single income je. Betul tak?

#BizVaganza dengan JJ ni je aku fokus sekarang since fyp dah start kan. Dengan jadi exco kebabom tu lagi, wahai! Apa ke kau aktif sangat sekarang ni? Hahaha. Jangan kelaut semuanya sudah. Huishh doa lah tak terjadi. Moga semua tanggungjawap terlaksana dengan jayanya. Aku bosan kot dengan benda sama tiap semester, nak something more. I want more! Gituhh. Diri aku nak lebih, tak suka benda benda cliche. Katanya. Nak buat benda luar alam sikit. Banyak lagi benda tak explore nih, rugi rugi.


Eh jap, number account ni mashaAllah lupa topik utama. Hahaha. Aku lupa number account aku apa. Ha. Ha. Ha. Buat penat je ke sana tadi hmm. Sebabnya semua info ada kat handphone. Handphone lak terlantar kat hospital. Esok inshaAllah akan check out. Sabar jela dengan diri sendiri ni. Hahaha. 4 trial set JJ aku rembat, it is an investment apa. Untuk earn money, you need to sacrifice money too. Let money work for you, do not work for money. Hee. Agak nak join empire aku tak? Aku okay je kalau korang nak aku guide, inshaAllah I’ll lead you. Dengan izin-Nya. Tunggu apa lagi? Work till you made it. 


Our time is running out. Muse – Time is running out ni bergendang kat telinga. Aku suka betul lah lagu rentak macam ni, kind of macam mana eh nak cakap? Entriguing? Heh? Don’t know. Found those lyrics macam click dengan jiwa. Tapi, Love Letters dari Dia lagi lah click dengan jiwa sebenarnya. Jangan ikuti contoh aku ni ye adik adik. Hahaha. Aku je yang masih tak boleh, degil lagi nak dengar this kind of lagu melalaikan jiwa. Gahahaha. Pelan pelan kayuh takpe kan? Ubah sikit sikit, heh? Fighting!


“Kita semua ni sama sahaja, tak ada beza pun. Kehendak diri sendiri yang jadikan kita luar biasa.”


                                                                                                                                                             15:45 | 31/01/2016

No comments:

Post a Comment