Tuesday 2 February 2016

Perfect

Playlist ada berderet lagu simple plan. Tiba tiba je? Layan jela. Stuck dekat Perfect. Rasa nak menyelongkar lagu apa yang ada dalam playlist ni, baca journal make me so-nerd-feeling-feeling-person. Walau hakikat memang nerd tapi cukuplah kot ke’nerd’an ini. Through thick and thin nerd ni payah jugak. Halahh.
                      

And do you think I’m wasting my time
There were things I want to do
But it hurts when you disapprove all along
And now I try hard to make it
I just want to make you proud


Perancangan? Too many. Nak laksanakan tu persoalannya, terlaksana ke? Akan ke? Living up to people’s expectation. Penat. Memanglah boleh cakap, live freely. Don’t be tied with people’s expectations. Tapi, hakikatnya. Walah!  Otak tetap marathon berfikir cara nak memuaskan hati semua pihak. Dan akhirnya diri tenggelam timbul, kadang layar hidup tak tentu arah ikut arah angin yang mengalahkan hurricane apa ke nama tu? Catherine hurricane? Aaaaa I can’t remember the nama. Hahaha. Abaikan. Abaikan.


Cause we lost it all
Nothing last forever
I’m sorry I can’t be perfect

Now it just too late
And we can’t go back
I’m sorry I can’t be perfect


Kalau. 

‘What if’ punya game ni bahaya gila, permainan syaitan orang kata. Kalau nak ikutkan sangat perkataan ‘kalau’ tu jawapnya hidup takkan puas. Sentiasa terkenang benda lepas. Stop living in the past. Live your present. Embrace it and look forward for your future. Ada sebabnya Dia biarkan sesuatu tu terjadi pada hamba-Nya. Dia dah susun cantik cantik baik punya cerita kita. Percayalah. You’ll never know what He has planned for you. All along, it is for your own good. You’ll be surprise. In the end, you’ll thank Him for what He stopped from happen and what He let to happen.


I try not to think about the pain I feel inside
Did you know you used to be my hero
All the day you spend with me
Now seem so far away
And I realise you don’t care anymore

Nothing gonna change the things that you said
Nothing gonna make this right again
Please don’t turn your back on
Can’t believe it’s torture that talk to you
But you don’t understand


Dan sungguh, cuma pada Dia tempat bermanja. When family are like strangers and strangers are like family. And macam mana bila family and strangers, dua dua tetap strangers? Dia. Pada Dia. Pedehal, Dia kan ada.


“When you think you’ve it bad, others had it worse.”

                                                                                                                                       

                                                                                                                        0:01 | 01/02/2016

No comments:

Post a Comment